هوشندسازی کسب وکار

هوشمندی کسب و کار ( Business Intelligence) یا هوش تجاری، مجموعه‌ای از نظریات، روش‌ها، فرایندها، معماری‌ها و فناوری‌هایی است که برای تبدیل داده خام به اطلاعات مفید و معنادار استفاده می‌شود. هوش کسب و کار مقادیر بزرگی از اطلاعات را برای شناسایی و توسعه فرصت‌های جدید بکار می‌گیرد. بهره بردن از فرصت‌های جدید و اعمال یک استراتژی اثربخش می‌تواند مزیت بازار رقابتی و پایداری بلندمدت به ارمغان بیاورد.

 هوشمندی کسب‌وکار، درواقع مجموعه‌ای از مفاهیم و راهکارهایی است که به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا تصمیمات خود را مبتنی بر حقایق کسب‌وکارشان اتخاذ کنند. هوشمندی کسب‌وکار همچنین به افراد در تمام سطوح سازمان، اجازه  دسترسی و تحلیل داده را می‌دهد. 

در یک کلام ساده هوش تجاری به معنای رسیدن از داده ها به تصمیم و افزایش منافع سازمان است. در بسیار از موارد مدیران یک شرکت با تصورات خود از شرایط جاری و گذشته سازمان برای آینده تصمیم گیری می کنند. 

hoshtejari

 

عموما هوش تجاری در موارد زیر به سازمان ها کمک می کند تا بتوانند در شرایط رقابتی بازار ، سهم بیشتری از بازار را با هزینه کمتر تصاحب کنند.

Analytic Subject Areas

 

امروزه مدیریت علمی سازمان‏ها نیازمند استفاده مناسب از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند سیستم‏های هوش تجاری است. هدف اصلی استفاده از این فناوری کمک به ارتقا هوش رقابتی و هوش استراتژیک است و بنحوی شکل دهنده سیستم‏های پشتیبانی از تصمیمات استراتژیک سازمان می باشند است. هوش تجاری نه به‏عنوان یک ابزار و یک محصول و یا حتی یک سیستم، بلکه به ‏عنوان رویکردی جدید در معماری سازمانی براساس سرعت در تحلیل اطلاعات به‏ منظور اتخاذ تصمیمات استراتژیک دقیق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان و با حداکثر کیفیت ممکن مطرح شده است.

 

آمار بازدید کنندکان سایت

0006368
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
456
63
1708
2243
5398
970
6368

پیش بینی امروز
432

13.22%
38.44%
1.95%
0.74%
45.65%
آنلاین (15 دقیقه گذشته):11
11 مهمان
صفر کاربر

IP شما:35.175.191.168

Back to top